---
Известие
Collapse
No announcement yet.
Диодни мигачи - някой слагал ли е?
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщениеПроверката за изгоряла крушка е по всоката честота на мигане. Така е от доста време насам при автомобилите от по ниськ клас. И това защото мигачите са важни, не забравяйте.
Слагането на резистор паралелно на крушката обезсмисля цялата интервенция. Отделно резистор сьс стоиност 0.3 - 0.9 ома ще доведе единствено до издаряне на предпазител.
Тонов ви е дал жокер ако сте много настоятелни.145 1.6 boxer
146ti
Comment
-
Диодните са с доста по-голямо съпротивление от крушка, няма как да стане с последователен резистор. Слага се паралелен, със стойност малко по-голяма от съпротивлението на крушката, която е заместена със светодиодна. Ориентировъчно за 21 вата крушка, резисторът е около 12-15 ома и с подходяща мощност (поне 10 вата). Иначе просто ще се стопи. При такъв монтаж НЕ МОЖЕ да се регистрира изгоряла крушка, а и резисторът пече мъжки.
Продължавам да твърдя, че е по-добре да се смени шунтът на релето.166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer
Comment
-
Значи да взема да си призная просто не знам какъв е този "шунт" и как се сменя и за това разтягам разни теории, ако не ви притеснява дайте малко инфо аз като имам време ще го направя и ще пусна обяснение за да се реши проблема веднъж завинаги.
Иначе на мен повече ми харесва, а не е въпрос какво ще си помислят хората около мене. Виж вече за употребата на мигачи, като цяло е друга тема и не мисля, че е гъзарско, а е малоумно да не ги ползваш. Даже като се замисля, ако развиеме темата може да почнат да се кефят и да гъзареят с диодните мигачи и току-виж почнали повече да ги ползват145 1.6 boxer
146ti
Comment
-
В случая "шунт" е една калибрирана метална пластинка вътре в релето на мигачите. През нея минава всичкия ток, електрониката го мери и "преценява" дали всички крушки светят. Ако искаш да сложиш диодни крушки, въпросната пластинка се сменя с резистор (по правило токът през една диодна крушка е в пъти по-малък и електронната схема го възприема като изгоряла крушка). С резистор електрониката в релето продължава да отчита "нормални" стойности на тока и мигачите не цъкат по-бързо.
Нямам отворено реле подръка, та да снимам166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer
Comment
-
Шунта е едно парче тел, вътре в релето. През него минава тока от крушките и отложения пад върху него служи за регулиране на честотата на мигане.
Диодните крушки имат много малък ток и естествено ще се отлага много малък пад върху шунта.
Слагането на шунтиращи резистори на крушките е идиотизъм по презумпция.
Правилната посока е увеличаване на съпротивлението на шунта!На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Първоначално публикувано от tonov Покажи съобщениеНе казваш каква еквивалентна мощност са, ама мисля ще са ти слаби за мигачи. Евентуално би могъл да ги пригодиш за страничните.
Тези в плафоните дали и те са по 6W да ги пригодя за там... ?Alfa Romeo 146 1.8 16V TwinSpark
Comment
-
Първоначално публикувано от CHILIEV Покажи съобщениеH6W пише, че са. ето линк
Тези в плафоните дали и те са по 6W да ги пригодя за там... ?
В плафона са съвсем други
Първоначално публикувано от shagrath Покажи съобщениеОК значи отивам да взема едно реленце и ще го мъча пък да видиме какво ще стане. Не, че си нямам друга работа, ама ей така за спорта
А този резистор, който се слага на шунта с какви параметри трябва да бъдеLast edited by tonov; d.m.y г., 21:18.166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer
Comment
-
Първоначално публикувано от tonov Покажи съобщениеВ описанието пише - крушки за габарити. Демек са слаби
В плафона са съвсем други
Не помня точно, беше нещо около 0,5-1 ом. Вземи си първо диодните да ги видим какви са, според тях се смята.На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
Comment